joi, 18 august 2016

Romania in 12 zile. Salina Turda

Ultimul popas din excursia romaneasca a fost la Casa Domeniile Vinului de langa Aiud. Cazare ok si masa excelenta. Din pacate am ajuns tarziu si restaurantul inchisese, iar a doua zi era sambata si magazinul cramei era inchis, am ratat vinurile lor despre care citisem ca sunt bune.

Un mic popas la Aiud la cetate, care e in curs de renovare.






Apoi la Salina Turda, care in ciuda aglomeratiei intr-o zi de sambata, a meritat vizita.

Salina are o istorie remarcabila, a fost ataestata inca pe perioada romanilor, apoi exploatata la maxim in perioada austro-ungara si pana in 1932 cand s-a inchis. In 1992 a fost redeschisa publicului si in scop curativ, iar in 2009 au urmat lucrari de modernizare din bani europeni, ca sa arate asa cum e azi.












Calatoria romaneasca a luat sfarsit. Am umblat prin locuri frumoase, am vazut locuri interesante, am cunoscut oameni amabili sau mai putin amabili. A fost o experienta care a insemnat mult pentru noi.

Inca se circula nebuneste pe soselele tarii, inca avem putine autostrazi, inca e plin de caini abandonati, flamanzi, care stau in caldura de peste 40 de grade, isi cauta umbra sub masini, le e sete. Am hranit si am dat apa unor suflete singure si abandonate. Inca e plin de animale omorate pe sosele...

Mai e mult de lucru, dar nu pot sa nu remarc ca s-au facut si lucruri bune, se merge intr-o directie in privinta turismului cel putin, care e de apreciat.

Si am apreciat la maxim restaurantele multe, cu mancare si servire foarte bune, nu mai vorbesc de varietatea mare pe lista de meniu.

Romania, ne-a placut, vom reveni!

Niciun comentariu: