sâmbătă, 9 august 2014

America, America!

Nu e o destinatie necunoscuta noua. Fusesem acum 9 ani intr-un tur al Americii (SUA adica :)) sponsorizati de sora mea si prietenul ei (era ceva la care eu nu visasem, niciodata!). A fost un concediu in care m-am simtit plutind, totul parea ireal de real, ma simteam in filme, traiam parca viata altcuiva. Atat am reusit sa scriu din calatoria de atunci.

Ne-am promis cand am revenit in Ro, ca odata si odata vom repeta oarecum vacanta, impreuna cu Silvia, care la ora primei calatorii ramasese acasa. Anii au trecut si ne-am gandit de multe ori la asta. Impedimentul major erau pasapoartele romanesti, nevoia de a primi viza. Nu era foarte greu, dar era de umblat la Stockholm la amabasada. Apoi gaseam in fiecare an destinatii noi...pana cand am hotarat ca acum e timpul. Primisem cetatenia suedeza, aveam pasapoarte suedeze si calatoria era mult mai usor de facut.

Itinerarul: A fost facut si refacut de cateva ori, ne propusesem initial prea mult, am mai taiat si in final a fost asa.
-vapor Visby-Nynäshamn, drum cu masina personala in Stockholm, lasat masina la parcare lunga
-zbor Stockholm Arlanda-NY JFK cu Norwegian. Un drum de ca 9 ore.
-NY-3 zile, la sora mea
-zbor NY-Minneapolis cu United unde ne-a asteptat fratele lui Ovi
-drum masina Minneapolis-Fargo
-Fargo 3 zile, la fratele lui Ovi
-zbor Minneapolis-Los Angeles cu Sun Country, am inchiriat masina
-Los Angeles 3 zile
-drum masina LA-Las Vegas, am innoptat doar
-drum masina LV-Marele Canion-Page
-Page 2 nopti, Antelope Canion
-drum masina Page-Farmington, Monument Valley
-drum masina Farmington-Santa Fe-Albuquerque
-zbor Albuquerque-Atlanta-Orlando
-Orlando o saptamana, inchiriat masina
-Orlando-Fort Lauderdale
-zbor direct Fort Lauderdale-Stockholm Arlanda
-recuperat masina din parcare, vapor inapoi Visby

Impresii: America e o destinatie excelenta de vacante. Totul merge foarte usor, de la rezervari la vizitat orice, totul foarte accesibil. Mai ieftin sau comparabil cu Europa. Atat ca zborul pana acolo si inapoi e mai scump, dar luat din timp poate fi rezonabil. Singurele probleme au fost cu cardurile dar numai in anumite magazine (in Target de ex. a fost aproape imposibil sa cumparam, intr-unul ne-a rezolvat un superior iar in altul am platit cash, caserita nu reusea nicium, cu niciunul din cele doua carduri pe care le ofeream). In restul insa, unul din cele doua tot mergea. Au functionat si telefoanele, netul (Free Wi-Fi) a functionat in absolut toate hotelurile, in majoritatea aeroporturilor, in multe restaurante si in Disney.
Nu stiu daca am a ma plange de ceva. Poate doar caldura exagerat de mare :)). Si frigul din magazine, restaurante, localuri, hoteluri, you name it! :))

Voi reveni cu postari separate, pe categorii.

Pana atunci, cateva fotografii de familie.

NY-WTC

Selfie la WTC :).

NY-Time Square


NY-Grand Central Terminal


Itaska State Park- Izvorul Mississippi




Si dupa cum se vede...Las Vegas! :)


Niciun comentariu: