joi, 29 mai 2014

15 peisaje ce mi-au taiat respiratia

Stiu, am ramas datoare cu finalul postarilor din India, o sa o fac cat de curand. Dar mi-a placut provocarea lui Alice si ii dau curs.

Asadar o sa incerc sa imi amintesc de cele 15 peisaje ce mi-au taiat respiratia, in cei aproape 15 ani de cand calatoresc. Locurile vor fi in ordine aleatorie, dupa cum imi amintesc de ele. Despre toate am scris pe blog.

1. Norvegia-capul Nord

Din pacate nu am vazut soarele de la miezul noptii acolo, a fost innorat si un vant de te lua de pe picioare, plus ceata deasa. O zi am avut insa in fata peisajul superb, am avut totusi noroc. Caci era cat pe ce sa plecam fara sa vedem nimic...


2. Norvegia, fiordurile

Mi-e greu sa aleg care e cel mai frumos, pentru ca fiecare e frumos in felul sau. Sogne sau Geiranger?








3. Vulcanul Etna, drumul pana sus e terifiant, peisajul e alcatuit din lava neagra, e un peisaj de exceptie.


4. Castelul Spis din Slovacia, am trecut de mai multe ori pe langa el pana am avut timp sa oprim. Si castelul in sine dar si peisajul de acolo, de la inaltime sunt deosebite.



5. Auschwitz. Fara cuvinte.



6. Pestra Scarisoara, intrarea in pestera se face pe niste scari inguste, alunecoase, dar privelistea ce o ai in fata e spectaculoasa. Nici interiorul nu e mai prejos.



7. Sicilia vazuta de sus de pe munti, in zona Taorminei. Peisajele mele preferate sunt marea, vazuta de sus. Cat mai de sus.


8. Capela Sixtina
E interzis sa se fotografieze inauntru, asadar nu am fotografii. Dar iti taie respiratia!

9. Taj Mahal


10. NY-ul vazut de sus, din Empire State Buidning sau de jos, plimbare cu vaporasul.





11. Lofoten, Norvegia. Nu pot sorta anumite peisaje, tot arhipelagul iti taie rasuflarea, oriunde mergi. In plus, soarele prezent 24 de ore din 24 in perioada verii face totul sa fie magic. Reine si Å raman insa cele mai frumoase peisaje pentru mine.



12. Andenes, Norvegia, coada de balena dupa un safari de balene reusit. Un peisaj mirific!


13. Coasta Amalfi, un drum de vreo ora la care faci mereu oau, oau...minunat de minunat!





14. Vulcanul Vezuviu. Peisajul incendiar si fumegand al vulcanului activ te lasa cu respiratia taiata, mai e si adrenalina care iti pulseaza in vene la gandul ca vulcanul poate erupe oricand, chiar si in momentul in care tu stai acolo sus, pe crater. Dar nici imaginea de sus a orasului Napoli nu e mai putin fascinanta.




15. Nu ultima, nicidecum...locul meu preferat de acasa, insula Fårö, insula insulei Gotland. Cu raukarii la apus de soare. Din pacate, in fotografiile ce le-am gasit nu e cu soare :). Dar exista si din acelea pe undeva, prin alt computer :).





Astea au fost cele 15 locuri. Mai incapeau inca cel putin 5...:).

3 comentarii:

K3loo spunea...

Minunat!

Aliceee Traveler spunea...

E clar! trebuie sa ajung in Norvegia! Peisajele sunt superbe (stiam asta deja) dar si preturile sunt pe masura :(
La vulcanul Vezuviu mi-a fost frica sa merg :( acum dupa ce am vazut topul tau am asa o urma de regret. Cred ca ar fi meritat.
La Scarisoara mi-a placut si mie mult, mult!
Taj Mahal, un mare vis!

salmi spunea...

Keloo da, multumesc!

alicee, e scump in Norvegia, intr-adevar. Eu am scris in postarile mele ca am ales mereu sa stam la casute, e foarte confortabil, la hoteluri nici macar noi care stam in Suedia nu ne putem gandi :). La Capul Nord de ex. am stat doua nopti la o casuta care avea numai chiuveta in camera, o camera cu paturi suprapuse, cu toaleta la comun. A fost super ok. Am mai stat asa si pe drum spre Norvegia, in Suedia, nicio problema. In general insa, am avut casute cu tot comfortul. Dar merita, tare mult merita.

Iar India...ah India, am fost in iarna ce a trecut si ne-am indragsotit. ;)