marți, 9 iulie 2019

Țările Balcanice. Croația, Dubrovnik

Prima dimineață din concediu mă trezesc plină de curiozitate să văd peisajul de la balcon. Trag la o parte draperiile si iată ce mi se arată:






Mă așez pe un scaun de pe balcon si admir. E cald, prea cald pentru gustul meu, desi sunt numai 28 de grade la această oră. Pregătesc micul dejun, stăm pe balcon și il savurăm. Ne așteaptă o zi în plin soare, am nevoie de energie.

Plecăm spre oraș cu mașina, e musai să oprim pe drum să imortalizăm imaginile cu orașul vechi de pe coastă.










În oraș aceeași problemă cu parcarea. Când eram gata să lăsăm mașina intr-o parcare, constatăm că acolo e permis numai pentru cei care locuiesc in zonă. O luăm de la capăt, toată zona din jurul centrului vechi e inonjurată de parcări din astea. Unde parcasem aseară e foarte scump, acum avem de gând să stăm mai multe ore. In final găsim locuri cam la un km de centru si plătim parcarea pe internet. Un lux pe care nu îl vom mai găsi în alte locuri.
Ajunși in oraș îmi face cu ochiul un magazin in care se vând produse de patiserie. Ne luam câte un burek si suntem gata de explorat.

E miez de zi, soarele arde puternic, e foarte cald. Înarmați cu apă si cu dorința de a face 3 km in condițiile astea, urcăm pe ziduri. Frumos, e superb de sus, vedem străzi din orașul vechi si apoi marea. Căldura îmi joacă feste ca de obicei, gasim un petec de umbră pe care îl împărțim cu alți câțiva turiști leșinați de căldură, cumpărăm apă rece, îmi revin și ne continuăm plimbarea.
















După încă vreun km avem nevoie de o pauză. Sus pe ziduri dăm de căteva locuri de popas, cu mese și umbrele, unde putem servi ceva răcoritor. Alegem un fresh de fructe, ne odihnim si plecăm iar in soarele arzător. Ajungem in partea de către oraș a zidului, vedem tot orașul vechi de pe locurile mai înalte ale acestuia. E foarte frumos, uităm pentru o vreme de căldură si admirăm.










Suntem gata, am rezistat cu greu căldurii si soarelui si am nevoie de o pauză. Găsim o fântână si umbră, ne așezăm si ne odihnim. Vrem să mai vedem ceva din orașul vechi, găsim interesantă o sinagogă, cea mai veche din Europa, e ascunsă pe o străduță dar GPS-ul își face conștiincios treaba.
Ne mai plimbăm puțin prin orașul vechi, aici e umbră și deja dupămasă, e oarecum mai plăcut. Biserica franciscană e una din cladirile impunătoare din oraș, care poartă urmele unei istorii recente, războiul sârbo-croat.









Ne luăm la revedere de la Dubrovnik, alegem să nu mâncăm turistic si plecam în afara orașului, pe coastă, de data asta in partea de nord unde oprim la un restaurant cu terasa pe malul mării ca să ne refacem energia.





3 comentarii:

Svea spunea...

Mi-ai stârnit amintiri frumoase cu Dubrovnik. Peste o săptămână ajung și eu în Split 😘

salmi spunea...

Drum bun si concediu frumos! Split e înconjurat de locuri foarte faine de vizitat, iar orașul in sine e frumos. Noi n-am apucat tare multe, au fost alte prioritățile. Aștept impresii de dupa! :)

Svea spunea...

Da, vom sta în Split dar avem în vedere insulele din apropiere (Vis, Hvar, Solta, Mostar etc). Vedem cum le gestionăm pe moment. Pe Brač am fost data trecută, așa că acum ne orientăm spre ce nu am văzut până acum din împrejurimi.