duminică, 14 august 2016

Romania in 12 zile. Manastirile din Bucovina

Am ramas datoare cu postarile din Africa de Sud si apoi cu Lisabona. O voi face. Dar pana una-alta, am sa scriu de vacanta care abia s-a incheiat.

Programata pe vara trecuta, amanata pe vara asta din motive obiective. Atat ca vara trecuta nu apucasem sa ajungem la amanunte, era planificata in mare.

Anul acesta eu am fost organizatoarea traseului si am rezervat pensiunile la care am stat.

Traseul: Zalau-Sucevita-Botosani-Murighiol-Buzau-Curtea de Arges-Bucium-Aiud-Zalau. Acestea sunt localitatile unde am innoptat.

Zalau-Sucevita, manastirile din Bucovina

Traseul ales a fost mereu in asa fel incat sa avem timp sa ne oprim pe drum, sa mancam, sa vedem locuri care eventual nu au fost socotite si ne atrag atentia. Prima parte a drumului l-am facut prin Cluj-Dej-Bistrita. Ce nu am pus la socoteala, a fost ca manastirea Moldovita era pe drumul spre Sucevita dinspre partea de unde veneam noi, cu un ocol de ca 10 km de la drumul principal. Era deja tarziu sa mergem acolo, seara cand am trecut pe acolo. Manastirea Moldovita a ramas nevizitata. Acum as sti sa organizez altfel vizitarea manastirilor.

Pe drum:





















Am dormit la Pensiunea Ieremia Movila, un loc frumos, linistit, in padure. Dimineata ne-au trezit talangile vacilor de pe pajistea din apropiere. Restaurantul bun, cazarea buna, nu am ce reprosa acestui loc decat lipsa wifi in camere, dar e specificat pe booking. In plus foarte aproape de manastirea Sucevita, la o plimbare si nu esti nevoit sa cauti loc de parcare.
De aici am mers apoi la Voronet si Gura Humorului. Apoi la Putna. Si ne-am oprit la Botosani.

Pensiunea:






Manastirile. In ordine: Sucevita, Voronet, Gura Humorului si Putna.

























Si la sfarsit, chilia lui Daniil Sihastru:






Niciun comentariu: