miercuri, 24 august 2011

Bye Scotia. Marea Britanie-Stonhenge

Periplul scotian s-a terminat, cel britanic continua inca o zi, o zi rezervata special unui loc in care nu am ajuns data trecuta: Stonehenge.

Cum va spuneam, am innoptat in Londra la hotelul Alfred Hitchcock pe care sincer, NU il recomand. E prima data cand fac asta, dar hotelul acesta a fost cel mai nasol din toate aventurile noastre hoteliere. Nu am mai avut noapte atat de galagioasa ca aceasta, cand chiar aveam nevoie de liniste si somn...acum am citit si cateva review-uri si intr-un review din 2009! am gasit scris asta:
"No soundproofing at all, sounded like we were in the middle of the noisy road outside, the broken window probably didnt help. Plus the emergency services all congregate outside during the night waiting for calls and then speed off with their sirens blaring."
De aici.

Pe scurt: am ajuns noaptea la 23, receptia era inca deschisa conform datelor de pe net, pana la 23.30(patisem in Berlin o data ca nu verificasem pana la ce ora e deschisa receptia seara, am ajuns dupa ora inchiderii-am constatat asta ulterior, atunci nu stiam de ce e inchisa-si nu ne-am mai putut caza...am umblat o ora prin Berlin in cautare de hotel...am avut noroc pana la urma, deja ne vedeam dormind in masina). Am fost cazati, totul OK pana am ajuns in camera si am constatat ca e catre strada, o strada foarte circulata si ca totul se auzea ca...afara. Motivele: unul din geamuri care nu se inchidea bine si un altul spart( un ochi de geam din doua, dar care lasa zgomotul sa treaca)...galagia era teribila, mult peste limita admisa in timpul zilei, dar cand omul vrea sa mai si doarma... Nu, nu pot spune ca am dormit in noaptea respectiva, nici eu nici Ovi. Silvia insa, desi ea dormea in patul cel mai aproape de geamul care nu se putea inchide, a dormit neintoarsa...ce bine e sa fii copil!
Am reclamat geamurile cu probleme receptionistei, a venit si a incercat si ea sa inchida geamul, a zis ca nu are nicio camera libera sa ne mute, ca va spune patronului...pe noi nu ne incalzea deloc, voiam sa dormim dar la ora asa tarzie unde sa mai incerci sa mergi, plus ca deja platisem...
Curios ca am gasit comentariul din 2009 si pana acum patronul nu a aflat de problema galagiei, a geamului spart, etc. Oricum, recomandarea mea este sa nu alegeti hotelul. Cu parere de rau o spun, pentru ca acolo lucreaza o romanca...sigur ca ea e doar angajata si imi pare rau ca stric eventuala clientela(noroc ca blogul meu nu e foarte popular :)).

Asadar dupa o noapte nedormita, am luat micul dejun intre vorbe romanesti si am plecat prin Londra cu masina. Ceea ce nu facusem data trecuta, dar deh, acum dupa atatia mii de km condusi pe "cealalta" parte a drumului, eram obisnuiti. Am admirat toate locurile faimoase londoneze pe care data trecuta le vazusem la pas(London Eye, Big Ben, Westminster Abbey, Palatul unde tocmai se schimba garda si era buluc de turisti, Hide Park) ca sa ajungem in final la faimosul Harrods. :)) Da, stiu...curiozitatea de a vedea extravaganta si opulenta la ea acasa nu ne dadea pace...si am vazut-o. Ne-am permis totusi sa cumparam ciocolata si ceai, toate cu vestita marca pe ele, asadar am mancat Harrods si ne vom incalzi cu licoarea Harrods la iarna :).
In rest am cascat ochii(si gurile) la lucrurile dar si la preturile de acolo, mai ales la decoratiuni interioare, sufragerii si dining-uri. Nu am facut multe fotografii, iar Silvia si-a dorit sa fie fotografiata cu mascotele care erau de altfel de vanzare. Am admirat si rochii de seara, Silvia alegandu-si una pentru cand va primi premiul...Oscar :).

Am parasit Londra cu parere de rau, am mai fi stat in locurile acelea minunate...dar voiam sa vedem Stonhenge si vaporul ne astepta deseara in Dover sa ne transporte inapoi pe continent...

Stonhenge e un loc parca desprins de realitate, locuri pe care nimeni nu stie cum si de ce au fost construite, sunt doar presupuneri. Fascinant, as concluziona si cu asta va las sa vedeti fotografiile si va recomand cu caldura sa mergeti acolo. Cu un ghid audio inclus in pret(am gasit inclusiv in suedeza, a fost super pentru Silvia caci a inteles si ea ce e acolo si de ce sa nu recunosc, suedeza e mai accesibila si pentru noi atunci cand nu e la concurenta cu limba romana) am avut un tur minunat. Merita!

De aici nu mai am multe de spus. Concediul se apropia de sfarsit, drumul ne va duce inapoi spre Suedia, ne era dor de casa...Va mai urma un post despre un loc frumos din Romania pe care l-am vizitat inainte de a pleca spre Scotia.

Visam deja la urmatorul concediu, nu avem planuri inca, dar urmeaza...

Ioana spunea...

Gata, am recuperat toate articolele tale pe care le ratasem cat timp am fost la tara, foarte frumos concediu ati avut!

Auzi, cum ai facut sa nu se poata lua cu Copy-Paste textul de pe blogul tau? Tare m-as bucura sa pot modifica si eu setarile de asa natura...Incercam sa deschid intr-un alt tab un link de al tau si atunci mi-a dat un mesaj ceva cu "Fara copy-paste", asa m-am prins ca e protejat la copiere textul tau, sa nu ma banuiesti ca as fi incercat sa il copiez :-))))

Deci, ma inveti si pe mine, rogu-te?

salmi spunea...

Ioana, trimite-mi un email pe adresa salmi.suedia@yahoo.com si am sa iti scriu cum se face :). E valabil numai pentru blogger, pe wordpress nu am reusit :(.

Ioana spunea...

Uff, gata, merge! Super, acum astept sa tot scrii ca sa iti tot comentez :-P

Diana Z. spunea...

Frumoasa plimbare prin Londra.
Imi pare rau de proasta ispiratie cu hotelul. Eu am stat in Anglia si Europa la Ibis Hotel.
M-a suprins plimbare cu masina prin centru. Nu stiu in ce zi ai fost, dar exista o taxa de centru, care se plateste inainte sa intri in oras cu masina...sper ca stiai de ea.

Plimbari placute si zile frumoase,
Diana Z

salmi spunea...

@Diana, si noi obisnuim sa stam la Ibis, dar cred ca in Londra ori sunt prea scumpe ori erau ocupate...nu stiu ca sotul s-a ocupat de rezervari. Noi am mai stat in Londra la un hotel care ne-a placut si voiam tot acolo dar nu mai erau locuri...si nu ne-am trezit tarziu, era in aprilie.

Era o zi din saptamana, parca marti dar nu mai stiu nici eu...nu cred ca am platit vreo taxa, nu am auzit sa fi facut sotul asa ceva...unde si cum se plateste? Nu am primit nicio amenda pana acum, se pare ca am scapat...e bine de stiut data viitoare :).

Multumim Diana, la fel si voua!

Anna spunea...

Uau ! Si eu imi doresc sa simt acolo Soarele. Ce fain !! Am nevoie de timp sa te citesc cu inima iar, mi-e dor de caldura din literele tale si de tine. Iti doresc tie si celor dragi tie, un an minunat si plin de dragoste. Sa va impliniti si ceea ce nu stiti ca aveti nevoie pentru sufletul vostru. La multi ani, cu imbratisari si ganduri bune !

Antonina spunea...

Ador Londra! As putea trai acolo si n-as regreta nici o clipa schimbarea! Frumoasa 'casuta' ai ! O zi faina!