marți, 23 august 2011

Scotia-slalom printre ploi. Edinburgh

Noaptea in Ediburgh am petrecut-o la hotel Premier-Inn. Un hotel nu ieftin dar rezonabil, am dormit in liniste, departe de zgomotul strazii, obositi dupa drumul lung din ziua anterioara.

Ultima zi in Scotia nu se arata cu nimic mai prejos decat precedentele. Nori gramada, ploaie marunta...deja eram obisnuiti. Dar si cu faptul ca in Scotia ziua nu se cunoaste de dimineata :).

Aveam cateva ore la dispozitie pentru Edinburgh si stiam de la bun inceput ca vom regreta ca nu am avut posibilitate sa stam 2-3 zile aici. Dar o revenire nu e niciodata imposibila, asadar am pus orasul capitala Scotiei pe lista cu "ne vom intoarce".

Primul obiectiv a fost Ediburgh Castle si partea veche a orasului. Nu am alocat timp si vizitarii pe interior al castelului, dar sunt sigura ca ar fi meritat. Orasul vechi insa e fermecator, acolo am descoperit si o biserica transformata in bar-restaurant, pe care insa nu am reusit sa o fotografiez in interior. Din exterior arata exact ca o biserica veche, mare si frumoasa...noi am intrat in ea cu gandul sa mai vedem o biserica frumoasa...ce ne-a surprins au fost usile de sticla de la intrare...si apoi interiorul :)).


















Urmatoarea tinta a fost Parlamentul Scotian, unul din cele mai noi parlamente europene(daca nu cel mai nou) care implineste anul acesta 12 ani de existenta. Vizita e gratuita, se poate face cu ghid daca doresti, se viziteaza Sala plenului(sau cum s-o fi numind :)) si exista multe explicatii pentru turisti. Exista o cafenea unde se poate manca ceva frugal si bea o cafea excelenta dar si un magazin de suveniruri. Intre timp a iesit si soarele si Scotia ne-a daruit o ultima zi calda si insorita. :)





Din pacate timpul nu ne-a permis mai multe, mai ochisem un castel frumos vis-a-vis de Parlament, cateva cladiri vechi sus pe un deal, un alt deal pe care se putea urca si de unde panorama cred ca era superba...dar toate astea au ramas pentru "next time".









Seara am juns la Londra, unde am innoptat la cel mai horor hotel din toate calatoriile noastre. Dar despre asta, in postul urmator.

5 comentarii:

Anonim spunea...

De vis, mai ales ca ati prins si putina vreme insorita :D Ce frumos e sa calatoresti impreuna cu cei dragi.

salmi spunea...

Exact, cred ca nu exista comparatie! Multumesc pentru comentarii si pentru ca ma citesti ;).

Agenda di Nico spunea...

Ce in locuri minunate...super pozele!

Ioana spunea...

Ia te uita cu ce vreme frumoasa v-a intampinat Edinburgh :-P. Neaparat sa va reintoarceti aici, si atunci tine cont de sugestiile din articolele mele de pe blog si LumeaMare, nu iti va parea rau :-)

p.s. Vezi ca ai postat de 2 ori paragraful cu Parlamentul Scotian...

salmi spunea...

Multumesc Nicoleta!

ioana, am remediat, multumesc!
Vremea frumoasa a fost numai in partea a doua a zilei, uimitor cum dupa ploaia mocaneasca de dinainte de pranz s-a facut atat de frumos! :)
Sigur mai mergem, voi tine cont de sugestiile tale, acum a fost prea scurt timpul...