miercuri, 7 ianuarie 2009

Londra-ultima zi

Dimineata ne-am trezit cu greu, oboseala si putinele ore dormite isi spuneau cuvantul. Micul dejun insa se termina la ora 9 si trebuia sa ajungem. Am facut din nou planuri pentru obiectivele din ziua ce ne astepta. Primul lucru-schimbarea garzii la Palat, apoi Hyde Park si pe urma City of London...iar mai tarziu la hotel si de acolo cu masina la Stonehenge. Era 1 ianuarie si stiam ca nu avem ce cauta la Windsor, desi ne dorisem sa ajungem si acolo.
Din nou cu "one five nine to Marble Arch" dar cand ajungem in Westminster, autobusul nu trece podul, e blocat de politie...o ia pe alta ruta si ne pierdem...coboram la prima, cautam cum putem ajunge la Victoria. E metrou in apropiere dar statiile sunt inchise...luam un alt bus care ne duce pe Oxford Street, unde constatam cu uimire ca magazinele sunt deschise si lumea e din nou buluc la reduceri...Ne gandim iar cum sa ajungem la tinta noastra, ne-a incurcat rau de tot traficul inchis...vedem insa ca metrorile s-au deschis si coboram.
Cu metroul puteam ajunge pana la statia Victoria si de acolo la Palat, in timp util sa prindem schimbarea garzi...insa socoteala de acasa...stiti cum e...:). Ne urcam in metrou, aveam de facut cateva statii bune...la un moment dat Ovi observa ca daca ne dadeam jos cu o statie inainte, puteam lua o legatura mai rapida spre Victoria...mie imi scapase. Acum mergem mai departe...insa la statia urmatoare suntem anuntati ca trebuie sa coboram pentru ca trenurile nu merg mai departe...a avut loc un accident, un om care a cazut in fata trenului si se cerceteaza. E clar ca trenurile nu vin nici in directia inversa, asa ca urcam sa luam un autobus. Cercetam harta, lista, numerele care trec pe acolo(e o retea extraordinara de autobuse si trebuie sa te dezmeticesti putin pana sa stii cum sa te descurci) si gasim un numar care ne duce in apropiere. Ajungem la Palat si...surpriza! In 1 ianuarie garda nu se schimba! Ei asta e, ne consolam cu ideea, eu imi primesc portia :)) ca n-am vrut sa venim sa vedem schimbarea cu o zi inainte si ne indreptam spre Hyde Park.

De departe se aude ceva muzica, ne dam seama ca este parada tinerilor americani pe care ii vazusem noi in 30 dec. si de aceea sunt inchise strazile. Intrebam iar piticul mic ce doreste: sa mergem la parada sau in parc. IN PARC cica, asa ca ne conformam. Parcul iarna e dezolant...o campie intiiiiinsaaaaa cu un lac imens plin de rate si gaste. E frig si nu ne arde de plimbare. Noroc cu un parc de distractii pentru mici si mari pe unde cascam si noi ochii.

Silvia vrea sa se dea in roller coaster...eu n-o incurajez, ii spun cam ce senzatie e...ea tot vrea. Ovi ii spune si el, ea vrea in continuare. Asa ca tati se sacrifica si se urca cu copila...veselie, tipete si groaza...coboara tinandu-se de o ureche, se pare ca s-a lovit la un balans...e doar lovitura la lobul uechii, nimic grav. Dar ne anunta ca nu mai merge pe asa ceva NICIODATA :)) si ca nu mai vrea masinutze, nimic! Si ca ii e foame. Langa lacul imens, troneaza un restaurant, intram si mancam. Mancarea englezeasca de pranz de aici ne-a cam dezamagit...noi am fi vrut sa incercam un alt restaurant international cu mancare buna...dar astea au fost circumstantele...
Inapoi la metrou si o luam catre catedrala Saint Paul, vrem sa o vizitam. Intrarea insa se plateste si daca nu m-a lasat memoria am vizitat Bazilica Sf.Petru din Vatican fara taxa de intrare...asa ca renuntam. O admiram de afara, e chiar impresionanta si sunt sigura ca si inauntru e frumoasa. E in restaurare, e posibil ca de aceea sa fi pus taxa de intrare.
Mergem pe jos pana in City, cladiri impunatoare, cateva blocuri inalte vedem faimoasa Bursa de la Londra.

Ne e frig, suntem obositi si ne hotaram sa mergem la hotel, sa mergem la Stonehenge, poate mai prindem ceva lumina. Luam busul, e cel mai la indemana...e cald, ne leagana si ne simtim cum la toti trei ni se inchid ochii...Silvia adoarme de-a binelea si chiar trebuie sa o duca Ovi in brate.

In camera cald, placut...nu mai avem chef de iesit nicaieri...adormim cu totii si ne trezim pe la ora 20. Cu foamea in stomac, iesim sa cautam ceva de papa bun pe strada din apropiere. Ne fac cu ochiul cateva restaurante indiene, studiem meniul expus la intrare...mancaruri iuti, nu suntem fani...renuntam in favoarea unui restaurant thai nu inainte de a auzi protestele Silviei: " dar ieri am mancat la thai bufet...acum iaaaaar?". Intram totusi si nu ne pare rau. Mancare delicioasa, ori suntem noi prea flamanzi? :))
La hotel din nou, facem bagajele si stam la tv. Filmul binecunoscut Terminalul, dar pe care nu am apucat sa-l vad intreg, decat cateva bucatele si ne distram cu totii apoi doborati de zilele pline adormim. Maine ne asteapta o zi luuuunga...

Au ramas multe obiective pe din afara, n-am facut "plimbarea" cu London Eye, nu am fost la Wembley, nu am vizitat Windsor, nu am vazut Westminster Abby si mormintele regilor, nu am ajuns la Stonehenge, nu am fost la Gradina Zoologica, n-am fost in Soho, Notting Hill, Kensington si White City, Greenwich, n-am ajuns la cateva muzee pe care le pusesem pe lista: National Gallery, Tate, Muzeul de istorie naturala, Muzeul de stiinta, la Harrods, in Chinatown si lista e luuuunga....dar pentru astea toate e nevoie de o saptamana macar. Nu, nu cred ca ajunge atat. Oricum, noi am lasat loc de revenire, intr-o vara frumoasa cand vom colinda din nou cu aceeasi placere strazi si muzee.

Ce mi-a placut:
-toate intersectiile unde scrie pe jos "look right" ca sa iti atraga atentia ca se circula invers si apoi pe banda cealalta "look left"
-faptul ca nu ai probleme sa mananci la orice ora din zi sau din noapte si la un pret accesibil buzunarelor chiar si in centru(mancare intre 7-15 lire portia); pentru cei carora le place mancarea japoneza, le recomand cu caldura Japan Center unde se mananca foarte bine sushi si alte mancaruri traditionale. A fost locul unde am mancat excelent, la 26 de lire: 2 supe, 2 felul 2 si 2 deserturi plus apa si suc. Au oferte de meniuri combinate: supe cu sushi sau felul 2. Merita din plin!
-hotelul la care am stat, bun pentru categoria lui, la pret mai mult decat acceptabil, atat ca e departe de centru, insa se ajunge foarte usor
-reteaua de autobus excelenta, doar sa te stii descurca, dar nu e ceva ce nu se poate face
-reteaua de metrou la fel, excelenta
-n-am avut probleme de nici un fel cu localnicii mai colorati din zona unde am locuit, desi am circulat la ore mai mult decat imposibile pe strazi :)
-cartelele de o zi cu 5.90 centi valabile pe orice mijloc de transport, de cate ori vrei.
-modul civilizat in care a decurs revelionul, am auzit ca au fost peste 400.000 de oameni in centrul Londrei la acea ora
-politia pe jos si politia calare care povestea cu turistii si stateau la poze oricat
-tot politia care era peste tot si ii puteai intreba informatii turistice, sunt adevarati ghizi ai Londrei
Sunt sigura ca am uitat ceva...
Bye bye London, see you!

Drumul inapoi spre casa a fost luuuung, nu fara peripetii, datorate mai ales iernii care ne-a "prins" in Suedia si din cauza careia era sa pierdem feribotul spre Gotland. Dar totul e bine cand se termina cu bine, suntem acasa deja de 3 zile si facem planuri pentru vacanta de vara...