vineri, 23 ianuarie 2009

Tara mea de glorii, tara mea de dor-Moneasa si Deva

Nu exista nici o legatura intre cele doua localitati, in afara faptului ca noi am fost in aceeasi excursie in ambele. Intr-o vara frumoasa, o calatorie de cateva ceasuri bune pe drumuri nu tocmai "europene" prin anul 2006...drumul ne ducea intr-o statiune de munte de care auzisem ca ar fi frumoasa, salbatica si linistita-Moneasa. Mergeam sa o recuperam pe mama de la o petrecere cu colegii de facultate cu care se intalneste anual si acum dupa 42 de ani de la absolvire. Intr-adevar statiunea e o oaza de verdeata si liniste. Ne-am incarcat bateriile 2 zile acolo, desi in pima zi ploaia nu prea ne-a lasat, dar nu ne-am lasat nici noi :)) si ne-am plimbat cat am putut de mult in aerul curat de munte. Si ne-am umplut sacul cu amintiri...



La intoarcere am oprit in Deva, sa urcam la Cetatea Deva .
Va spuneam intr-un post anterior ca atunci cand aveam 10 ani am mai fost acolo, am urcat pe jos tot drumul cu nuiele in maini ca sa ne aparam de vipere. Ei bine, teama de vipere nu mi-a trecut, sus la cetate era plin de anunturi: "atentie vipere!" desi am urcat acum altfel, puteti vedea in poze cum. E un fel de lift care urca pe sine pana suuuus de tot. Privelistea e ametitoare si merita din plin "efortul" :). O lectie de istorie placuta, un loc unde te simti maaaare de tot privind in jos la cei "marunti" :)). Sper sa nu mi-o luati in serios, a fost doar o figura de stil. ;)

Ca de obicei, las fotografiile sa vorbeasca. Si va invit sa mergeti cu incredere si placere in aceste doua locuri, fie si separat. Placerea va fi mai mare.

.

5 comentarii:

crina spunea...

Am fost si eu la Moneasa. Undeva prin copilarie. Tin minte ca era ffff mult verde. Si a plouat in fiecare zi. La timpul ala mi s-a parut putin plictisitoare statiunea, dar de... ce nu i se pare plictisitor unui adolescent?

salmi spunea...

Asa e Crina, statiunea e foarte linistita si plictisitoare pentru tineri. Nu sunt discoteci, cluburi, magazine, nimic din distractia oraselor. Dar sunt trasee de drumetii, pentru cei indragostiti de munte si natura. E un loc unde mergi sa respiri, sa te linistesti si sa mergi inapoi in nebunia oraselor.
Adolescentilor le trebuie zgomot, distractie...:) La Moneasa nu vor gasi.

Mami spunea...

O sa ma creada lumea prea in varsta,n-au trecut "decat"42 de ani....
Daaaaaaaaaa,a fost o excursie frumoasa,in locuri frumoase,si pana la urma chiar s-a facut timp frumos...

salmi spunea...

Mami, ai dreptate, corectez pe blog. Nu stiu ce socotisem eu...

mamica de Sebastian spunea...

Noi am trecut de multe ori prin Deva dar nu am reusit niciodata sa urcam sus la cetate.Cu prima ocazie cind mai mergem in Ro am sa urc la cetate,Basse va fi mai mare si va intelege.