luni, 5 ianuarie 2009

Londra-prima zi

Dupa indelungi cautari pe net, am decis impreuna cu Ovi sa rezervam 4 nopti la hotelul Leigham Court o veche resedinta a Lordului Leigham, o cladire victoriana frumoasa care a intrunit si in realitate conditiile expuse pe site. Am fost multumiti de servicii, mancare si cazare.
Ceea ce n-am stiut insa si am aflat la fata locului, in seara in care am ajuns si am iesit pe Streatham street sa mancam, este ca hotelul e situat intr-un cartier de negri. Ca tot turistul, am circulat fara ganduri negre si chiar am constatat ca totul a fost mai mult decat OK. Nu eram singurii albi in zona, iar daca la inceput am fost putin speriati de vecinatate, asta a fost numai pentru ca nu eram obisnuiti. Asa ca am luat niste pui pane si cartofi "to go", asta se practica cel mai mult in zona si am mancat in camera. Prima seara londoneza a trecut, am adormit ca niste prunci chiar si noi adultii, coplesiti de atata drum si noutati.

Dimineata a venit repede, am mancat un full english breakfast pe care l-am repetat si in celelalte 3 dimineti. Un carnacior englezesc, o bucata de bacon prajit, 2 ochiuri si o mancarica de fasole boabe...imi saliveaza si acum papilele :). Cu paine prajita, ceai si dulceata si o cafea fara de care nu putem pleca nicaieri. Cum era clar de la bun inceput ca nu aveam de gand sa circulam cu masina in oras, am intrebat la hotel ce posibilitati avem sa ajungem in centru. Receptionerul ne-a recomandat autobusul, acela rosu si etajat :), am primit o harta si indicatiile de rigoare. Un card de la un magazin situat pe coltul strazii care costa 5.90 lire si e valabil o zi pe absolut toate mijloacele de transport. Pentru Silvia n-am avut nevoie, ea a circulat gratis. Am lasat-o pe Silvia sa aleaga mijlocul de transport: tren sau autobus. Asa ca am mers in fiecare zi cu autobusul, obligatoriu la etaj :).

Silviei i-a placut la nebunie, a constatat ca desi toti soferii erau barbati, totusi autobusul avea voce de femeie :). Fiecare statie era anuntata de o voce feminina. Autobusul face cam 30 de minute pana in Westminster si vreo 45-50 pana la capatul liniei, in Marble Arch-un loc de unde poti ajunge in Hyde Park sau pe celebra strada comeciala Oxford Street.

In prima zi am coborat in Westminster si am vazut Parlamentul, Big Ben, London Eye. Londra ne-a rasfatat cu o prima zi cu mult soare si desi era rece, era placut.

Al doilea punct pe lista zilei a fost schimbarea garzii la palatul Buckingam. Insa ne-am ratacit pe niste stradute in Westminster si am ajuns taman cand soldatii carau nu stiu ce suporturi. Am ratat! Dar poze am reusit sa fac, la un soldat care batea pasul pe loc. O fi fost de frig? :)

Mai departe am trecut in parculetzul care ducea spre Trafalgar Square si unde Silvia a fost incantata sa hraneasca gastele, sa alerge dupa veverite, sa admiram pelicanii si sa ramanem cu gura cascata la cativa pomi infloriti in decembrie.

Ajunsi in Trafalgar Square am avut parte de o noua surpriza. Un spectacol in aer liber sustinut de cateva licee americane. Seara la stiri aveam sa aflam ca acesti elevi vor sustine un mars in ziua de Anul Nou prin centrul Londrei, ceea ce am vazut noi fiind "invitatia".

Frigul si foamea ne-au patruns, era deja dupamasa. In Londra nu ai nici o problema sa gasesti un loc unde sa mananci. Toate strazile abunda de restaurante de toate felurile. Ne-am invartit putin pana ne-am hotarat ce fel de mancare sa incercam in acea prima zi. Am ajuns la Centrul Japonez unde am mancat foarte bine. Daca cineva isi inchipuie ca e scump sa mananci in buricul targului, ei bine se inseala. Masa noastra a cosatat 23 de lire. N-am exagerat, am mancat normal. Si nu sushi, pentru ca nu ne place. Dar aveai ce alege, din belsug. Apoi am trecut strada si am intrat intr-un Starbucks. E plin de ele, la fiecare suta de metri :). Au cafea excelenta si desert la fel, la preturi mai mult decat decente. Ambianta, muzica, iti vine sa lenevesti acolo.

Seara s-a lasat asupra orasului, dar promenada noastra nu a ajuns inca la final. Am coborat la metrou si am plecat putin mai departe pe malul Tamisei, la Tower of London, Tower bridge si panorama minunata de noapte asupra orasului. Am ajuns si la Teatrul lui Shakespeare, ne-am plimbat pe Promenada Reginei si am incheiat seara cu succes traversand Tamisa pe podul pietonal si admirand bradul luminat din fata catedralei Saint Paul.

Am luat din nou metroul spre statia de autobus, apoi autobusul pana pe strada pomenita mai sus si luat cina la Subway.

Prima zi pentru Silvia a fost mai obositoare. Incapatanata cum e, n-a vrut sa se imbrace dimineata cu ceva mai gros, asa ca am incarcat rucsacelul cu haine si cand n-a mai putut de frig, inghetata la maini, a acceptat in sfarsit un pulovar in plus si fular la gat. A fost putin maraita, voia la hotel la desene animate :), se saturase sa vada cladiri, insa s-a inviorat cu pelicanul si veveritele, si-a potolit foamea si apoi placerea cu o ciocolata calda, asa ca a mai rezistat eroic pana am ajuns la hotel...pe la ora 22.

crina spunea...

In liceu am fost intr-o bursa de studii la Cambridge. Si o zi am petrecut-o in Londra. Cand citeam postul tau mi-am adus aminte de toate locurile frumoase pe care le-am vazut. Si de fasolea pe care mi-o dadea gazda la five o'clock tea! Astept si celelalte zile.

Mami spunea...

Mi-a placut sa citesc povestirea ta ,si vazand pozele parca am fost si eu in Londra cu voi.Mi-a placut mult.

danda spunea...

Doamne ce frumos!
Asa povestesti...si pentru ca mai intii m-am uitat cu slide-show la poze, zici ca tocmai m-am intors si eu de-acolo :)
E o mare placere sa urmaresc pozele si povestirile tale, Mihaela!

alina spunea...

Ne-am bucurat de poze și de poveste, ați călătorit frumos, bravo vouă!

mamica de Sebastian spunea...

Ce-mi place cel mai mult ca in Londra cetoasa a-ti avut soare.Va invidiez pt aceasta mini vacanta:)

Ana-Maria spunea...

Absolut superb!Parca am mers si eu impreuna cu voi,asa de minunat povestesti...Astept continuarea cu nerabdare!

salmi spunea...

@crina, ma bucur ca am trezit amintiri placute.

@mami, te tzuk. Sa stii ca mi-ar fi placut sa fii cu noi...

@danda, ma bucur ca iti place sa ne insotesti virtual

@alina asa e, am avut o minivacanta superba

@florina, se pare ca am avut 3 zile frumoase...doar prima a fost cu soare, dar fara ceata in urmatoarele si fara ploaie

@ana-maria, te astept la continuare!

Unknown spunea...

Draga Mihaela, ti-am mai spus ca imi place cum scrii si imi face placere sa-ti citesc blog-ul.
Intr-adevar, Londra e minunata.
Cu ce aparat ai facut pozele? Ai folosit tripod?
Pupici!

salmi spunea...

Liliana, multumesc de vizita si de completari, sunt utile. Aparatul meu e cel de pe treklens, nu am altul. Un fujifilm care insa nu e atat de profesional pe cat imi doresc. Insa deocamdata asta e...
N-am folosit tripod, nici nu m-am obosit sa-l duc in Londra,stiam ca nu am cum sa-l car dupa mine. Fotografiile de noapte nu au iesit de calitate, am incercat sa proptesc mainile cu aparatul de cate ceva ca sa iasa, altfel nici o sansa.