luni, 7 martie 2011

Thailanda. Bangkok ziua intai

Thailanda a devenit destinatia noastra turistica de iarna dupa ce am trecut in revista Mexicul, Costa Rica, Brazilia si alte tari potentiale obiective pe perioada rece si mai ales intunecata din partea nordica a Europei. Poate a influentat faptul ca e destinatia preferata in aceasta perioada a anului a suedezilor si am auzit foarte multe povesti frumoase de vacanta dar in acelasi timp si povesti triste, cand cu cativa ani in urma tara care a pierdut cei mai multi turisti in tazunami a fost Suedia. Stim in jurul nostru oameni care au pierdut persoane dragi si cu toate astea, se intorc an de an in acele locuri, le sunt tare dragi.

Povestea calatoriei noastre incepe asadar undeva in martie 2010 cand cautarile pentru a gasi locurile preferate si zboruri ieftine au inceput. Nu a fost usor, din nou Ovi a fost cel care s-a dedicat cautarilor traseului de drum. Noi ne-am lasat condus de preferintele lui care au devenit si ale noastre dupa ce am studiat pe net tot ce se putea. Asadar au fost 4 zile in Bangkok si 10 zile la Golful Thailandei intr-o zona mai putin cunoscuta turistilor dar locul preferat al bastiasilor: Ban Phe, un sat pescaresc aproape de doua orase mai mari si mai cunoscute: Rayong si Pattaya si cu vedere perfecta la vestita insula Ko Samet.

Inceputul a fost un zbor lung, pe o vreme geroasa de iarna, cu zapada multa in Stockholm dar cu un zbor lung insa lin si placut desi cele 11 ore au parut interminabile. Am ales sa zburam direct Stockholm-Bangkok cu Thai Air. Am ajuns dimineata, obositi dupa drum si schimbarea fusului orar. Pe aeroport ne-am lasat ghidati de indicatoarele care aratau incotro sa te indrepti pentru viza(noi suntem inca numai cetateni romani, deci avem nevoie de viza la intrarea in tara, viza care se da pe aeroport, dar e nevoie de cate o fotografie tip). Am ajuns la locul cu pricina, am primit formulare pe care le-am completat si cu ele in mana ne-am indreptat spre locul unde se afla ghiseele. O coada mare la care stateau indieni, veniti probabil la munca si o alta coada mult mai mica unde erau putini indieni si cativa europeni. O tipa in fata mea m-a intrebat ceva in rusa, direct, ceva ce nu am priceput(nu e prima data cand patesc, in Egipt anul trecut am fost abordata de mai multe ori in rusa...si am doua alternative: ori am eu mutra de rusoaica-ceea ce nu ar fi chiar imposibil, ca am bunica din partea tatalui basarabeanca ori rusii abordeaza pe toti in limba lor crezand ca e limba universala...). La coada asta mai mica se platea ca sa nu stai acolo unde era gratis-la coada mare adica. Asadar pentru 50 de euro pentru toti 4 vizele noastre erau in pasapoarte in aprox. 10 minute si dupa ce am trecut de controlul pasapoartelor iata-ne in aeroportul din Bangkok, prima data pe pamant asiatic(practic a doua oara, caci am mai fost in Turcia asiatica). Am recuperat bagajele, pe toate :) si trebuia sa ajungem la un taxi. Citisem mult despre cum sa nu te lasi pacalit de primul care iti ofera masina la dispozitie, in momentul in care iesi din aeroport, indicatii cum sa cauti taxiurile "oficiale" si cum o domnisoara draguta imbracata intr-o uniforma de agentie ne zambea dulce am intrebat-o pe ea daca stie pe unde ajungem. Ne-a indrumat catre agentia lor unde am primit informatiile necesare despre taxiuri dar si informatii suplimentare despre ce putem face in Bagkok. Am dat curs unei oferte foarte ieftine(500 bath-banii thailandezi) pentru toti 4, cu o masina la dispozitia noastra, pentru a doua zi de la ora 9 pana la 12. Urma sa ne astepte o tanti ghid la hotel in lobby la ora 9. Desigur ca am platit cei 500 de bath atunci pe loc, am primit chitanta-scrisa in engleza si o hartie pe care scria in thai numele hotelului si adresa, sa o aratam soferului de taxi care cica stia numai thai. Am ajuns la iesirea catre taxiuri care erau foarte organizate, soferii stateau la rand si preluau clientii in ordine. Pana soferul ne-a ajutat cu bagajele, Ovi obisnuit ca acum nu conduce el, a dat sa se urce in dreapta sub privirile uimite ale soferului care nu stia ce se intampla. Abia cand Ovi a deschis portiera si a vazut volanul acolo a inteles :). Gestul a starnit rasetele soferilor thailandezi care cu totii vazusera faza, probabil credeau ca vrem sa plecam fara sofer :).

Hotelul ales in peripluul nostru pe net a fost Radisson Hotel Bangkok pe care il gasiti acum sub numele Golden Tulip. La fata locului si dupa cele trei zile de umblat prin Bangkok am ajuns la concluzia ca alegerea nu a fost una tocmai foarte buna. Hotelul desi la standarde de 4 stele, era situat intr-o zona periferica si pentru a umbla cu metroul si skytrain era mult de mers pe jos prin zona cu circulatie mare(un fel de autostrada) unde nu existau semafoare pentru pietoni ci doar pentru masini, era cam aventuros sa traversezi, trebuia sa fii atent sa prinzi un "gol". In plus, seara se adunau caini vagabonzi care ni s-au parut oarecum periculosi, unii latrau si veneau in haita la noi...noroc ca nu am patit nimic. Sigur ca ar fi fost mult mai comod cu un taxi, dar a fost alegerea noastra sa circulam cu mijloacele de transport in comun care pot sa va spun ca sunt foarte bine puse la punct.

In prima zi oboseala ne-a rapus, era si cald, undeva la 30 de grade, pentru noi veniti de la -10 era ceva...am rezistat eroic pana la ora 14 plimbandu-ne la racoare intr-un mall din apropiere si incercand sa vedem cum se ajunge in oras. Fiind prea obositi pentru asa escapada, ne-am intors la hotel si am dormit pana seara pe la 18 cand am hotarat sa mergem sa cinam in hotel. Cel mai interesant dintre cele 4 restaurante existente, cel situat la ultimul etaj al hotelului-etajul 24-era restaurantul thailandez. Un restaurant luxos, mancare buna, dansatoare care se fotografiau cu tine contra cost(pacat ca noi nu am stiut si ca atare nu am avut aparatele la noi...) si in plus panorama Bangkokului in noapte care e superba. Faptul ca am stat la etajul 15 a facut sa avem si noi panorama asupra orasului.
Cateva fotografii facute in aceasta zi si promisiunea ca voi reveni cu continuarea. ;)

Svea spunea...

Frumos! Abia astept continuarea!
Si, da, poti trece foarte usor drept rusoaica! :D

salmi spunea...

Sper sa apuc zilele viitoare sa strecor si continuarea. Azi a fost premiul pentru ca am terminat cele trei rapoarte de joi pana azi. :)
Hmmm, unii m-au mai intrebat daca sunt poloneza, deci e clar! Desi am mai mult sange maghiar decat slav in mine, nu m-a intrebat nimeni daca sunt unguroaica :).

Zu spunea...

:-) yes, ma bucur ca ai revenit cu postari...

Sisteru' spunea...

Haha...si pe mine ma intreaba lumea daca sunt din rusia (de cum deschid gura sa vorbesc)..dar au m-am gandit ca e doar faptul ca americanii aud accent de est european (care e diferit de cei din vest) si singurul lucru pe care americanii il stiu din europa de est e Rusia lol
Fain hotelul dar pacat ca e asa de la periferie...eu imi aduc aminte ca am stat la un hotel mai in centru care era si el de 4 stele si era foarte ieftin si foarte elegant...din pacate a fost cam demult si nu imi mai aduc aminte numele

salmi spunea...

Zu si eu ma bucur :). Ca iti place.

Sister, deci rusoaice suntem! Nu mai crede ca una ca alta, avem mutre de rusoaice si gata! :)
Hotelul a fost super si ieftin. Am avut trei paturi dar pana la urma cel ocupat de Diana a fost gol, nu putea dormi de discoteca. O sa scriu in partea a treia :). Da, Ovi s-a tot gandit sa il schimbe, ca eray si altele mai in centru, putin mai scumpe dar pana la urma tot acolo era...dar asa am avut si fun ca ne-am plimbat cu sky-train si metrou si apoi pe jos prin Bangkok pe la 23 noaptea...in afara de cainii vagabonzi nu ne era frica de nimic :). A fost OK pana la urma, dar data viitoare o sa tinem cont sa fie macar langa statia de metrou, era un hotel exact vis-a-vis si ar fi fost mai usor.

mami spunea...

Va sa zica eu nu prea am avut nici o contributie ,e adevarat ca semanati mai mult cu partea rusa a lui tati:)),noroc ca rusoaicele sunt frumoase...
Mi-a placut Bangkok-ul..

Bianca spunea...

Si mie peste tot mi se spune ca sunt ori rusoaica ori poloneza :))
O singra data ne-a intrebat o brazilianca in Budapesta, daca suntem (amandoi blonzi, ochi albastri) din Bulgaria ?!? N-am inteles :)

Ioana spunea...

Ca sonoritate, romana este foarte apropiata de rusa. In plus, sunt multi care se grabesc sa te creada rus daca te aud spunand "da" de cateva ori, asa ca este foarte probabil ca acesta sa fie motivul, nu neaparat trasaturile tale :-)

Noua ni s-a intamplat de multe ori sa fim luati drept rusi, tocmai datorita pacatosului de "da". Asa ca mai nou zicem "ihim" intre noi ca sa ii fierbem si sa nu stie de unde sa ne ia :-P