luni, 28 martie 2011

Thailanda. Ban Phe

A patra zi si ultima in Bangkok. Ne-am trezit relaxati, aveam timp berechet sa mancam si sa facem bagajele. Masina care urma sa ne duca la Ban Phe, raiul pe malul marii unde urma sa ne petrecem urmatoarele 10 zile, urma sa vina undeva dupa ora 13.

Am stat dupa ora 12 in loby-ul hotelului, era racoare si placut. Dupa ora 13 nerabdarea ne-a cuprins si am iesit in fata hotelului sa pandim fiecare masina, mica sau mare(nu stiam ce anume vine dupa noi, fusese o tranzactie pe net cu proprietarul casei in care urma sa locuim in Ban Phe, un suedez care la ora vacantei noastre era in Suedia...nu, nu platisem nimic inainte, doar comandasem :)). Stiti desigur senzatia aceea de "vine sau nu vine..." sau "uite, poate e asta..."..."hmmm, nu e...oare sa fie urmatoarea?".

Putin dupa ora 13 o masina gen minibus opreste langa noi si soferul ne intreaba daca mergem la Ban Phe. Uraaaa, masina venise. Am avut cele 10-12 locuri doar pentru noi, am sezut comod, soferul si-a vazut de drum, avea si un ecran pe care rulau videoclipuri si muzica mergea, aerul conditionat la fel...Drumul bun, soferul conducea destul de nebun(ca toti ceilalti din trafic de altfe, cu viteza mare). Dupa vreo 3 ore am ajuns la destinatie. Imi pare rau dar nu este pagina in engleza. Casele din Pinery Park Resort sunt majoritatea proprietate suedeza, iar proprietarii le inchiriaza pe site-uri suedeze. Toti stiu si engleza, daca aveti ganduri sa ajungeti pe acolo, va stau la dispozitie cu site-uri unde gasiti de inchiriat. Noua ni s-a parut ieftin(asta in conditiile in care aici pe Gotland pretul e de trei ori mai mare). Pretul pe o casa cu trei dormitoare, bucatarie, doua bai, terasa, aer conditionat, oscileaza in plin sezon in jur de 200-250 euro pe saptamana. Resortul e pazit, are o piscina comuna, e un mic magazin de urgente inauntru iar thailandeza Pom face si mancare gen fast food la cerere, coace paine si are si internet. Un magazin universal Tesco e relativ aproape cu autobusul(gen camioneta) care circula la fiecare 15-20 de minute dus-intors si costa 20 de bath de persoana.
Noi voiam undeva aproape de Bangkok, nu voiam sa mai facem un zbor. Voiam undeva unde e liniste, nu aglomeratie turistica, voiam sa fim in mijlocul vietii thailandeze. Ban Phe e o localitate mica, un sat pescaresc situat la aproximativ 20 km de Rayong si 40 km de Pataya. E una din perlele locale unde vin orasenii, inclusiv din Bangkok, in we-uri la mare si soare. In rest e liniste si pace...
Sunt locuri frumoase de vizitat in zona-zi de zi de pe plaja vedeam insula Koh Samet la care se ajunge usor din pire-ul din Ban Phe cu feribotul. La cativa zeci de km de Ban Phe se ia un alt feribot cu care se ajunge pe vestita Koh Chang(insula elefantilor). Se merge la shopping in Pataya, sunt restaurante minunate, zone naturale de explorat...insa noi nu am apucat sa facem nimic din ce ne-am propus. A fost doar mare, relaxare, soare...am fost impreuna si atat.

Probabil ca unii au citit deja evenimentul neplacut pe care l-am avut in Ban Phe. Atunci stiti si ca astea nu au "stricat" cu nimic impresia extraordinara pe care ne-a lasat-o locurile dar mai ales oamenii. Dimpotriva, au crescut mult in ochii nostri. Pot sa spun acum ca am trecut prin rai, prin iad si inapoi pe pamant. Nimic nu te aduce mai repede cu picioarele pe pamant decat asta. Dar cand ai in jurul tau Oameni, trecerea e mult mai usoara si raman numai lucrurile bune din tot raul ce a fost. Nu vreau sa spun mai multe, cuvintele sunt de prisos pentru ceea ce inseamna Thailanda in inima mea, cred ca pot spune si in inimile noastre.

Nu voi da mai multe detalii despre locul acela parca desprins din vis, va spun doar ca e atat de usor sa te descurci in Thailanda incat sa nu va fie teama sa explorati locuri nestiute. Pentru cei interesati, sunt aici la capatul comentariilor sau e-mailului si daca veti dori, voi completa postul cu lucruri care va intereseaza.

Ca de obicei, pozele:





































5 comentarii:

Bianca spunea...

Extraordinar de frumos, ti-am mai zis... sper sa ajung si eu pe acolo, daca am nevoie de info, stiu la cine sa apelez :*

Maria Matei spunea...

Ah! ce fotografii!! la noi ploua intr-una cu vant puternic si mai toata ziua a fost cenusie; ce bucurie pentru ochii privitorului ai adus... tare frumos!

salmi spunea...

@Bianca, cu placere. Sunt aici, ajut cu orice informatii daca stiu. :)

@Maria, multumesc mult. Ma bucur ca am adus putin soare si cald in suflet. ;)

KaBea spunea...

Wow,ce frumos!Frumos povestit,frumoase poze.M-ai facut sa visez....doar ca voi ramane cu pozele tale,dar tot e ceva.O seara minunata!

salmi spunea...

Multumesc Beatrice! O seara frumoasa si voua. ;)