duminică, 17 ianuarie 2016

Africa de Sud, Cape Town 1

Totul a inceput ca mai mereu, cu o intrebare: ce zici de Africa de Sud?

Si a fost Africa de Sud, Cape Town, pentru aproape doua saptamani.

Pregatiri: Bilete de avion luate cu multa vreme in avans, aproape un an. Compania cu care ne-am obisnuit sa zburam in ultimii ani in vacantele de iarna, pentru ca escala se face in tara calda, fara probleme cu inzapeziri sau intarzieri de avioane, este Qatar.

Cazarea: Ca de obicei cand calatorim intr-o tara in care se poate inchiria pe cont propriu, am inchiriat o casa, mai bine zis o parte de casa, un apartament intr-o casa.
Link-ul e aici . Gasiti doar cateva recenzii aici si aici printre care si a noastra. Recenziile reflecta realitatea.
A fost destul de dificil de hotarat in ce zona sa luam cazarea, se gasesc foarte multe locuinte la privat care sunt disponibile de inchiriat, in zone total diferite. Acum, dupa ce am fost acolo, am constatat ca Fish Hoek, zona unde am stat noi, e cel mai bine plasata din punct de vedere al distantei fata de obiectivele turistice, egala fata de Cape Town oras si fata de peninsula.
Avusesem alte doua apartamente in vizor, la care doar intamplarea a facut ca nu le-am luat. Acum am vazut unde erau situate, unul dintre ele era aproape de oras dar departe de peninsula, la Atlantic unde apa e foarte rece, nu se poate face baie, am testat. Si celalalt extrem de departe si de oras, nu mai vorbesc de peninsula.
Fish Hoek e situat in golf, unde apa e mai calda si e cea mai buna zona pentru un sejur de plaja si baie. La noi n-a fost cazul, dar tot ne-am bucurat de vederea Oceanului in fiecare dimineata si doua zile si de soare si apa minunata.

Transport. Nu pot spune tare multe, am avut masina inchiriata. A mers totul foarte repede, rezervarea facuta pe net, la Hertz, e aproape de aeroport, fara probleme. De data asta am primit un Renault Capture nou noutz, automata, cu volan pe dreapta :).

Masina avea si GPS incorporat, desi noi ne pregatisem cu harta pentru Africa de Sud pe GPS-ul de acasa.

Primele impresii au fost pozitive, orasul e ok din toate punctele de vedere, inclusiv trafic, ordonat, fluent, coasta spre Fish Hoek e superba. Gazda noastra, Mathea, foarte amabila si primitoare, ne-a asteptat cu sampanie la gheata si cand a vazut ca e si Silvia cu noi, ne-a adus si o sampanie fara alcool. Ne-a prezentat apartamentul foarte frumos, modern si utilat cu absolut tot ce ai nevoie in concediu. Din pacate nu am facut fotografii in apartament...dar le gasiti pe site.

Casa e mare, cu o curte in care incap trei masini, cu poarta actionata prin telecomanda. Primul nivel la care se urca pe scari pentru ca ccc casa e construita pe o panta abrupta, are trei apartamente, legate intre ele cu usi ce se pot incuia, dar pot fi facute un singur apartament daca se doreste. Partea in care am locuit noi, e compusa dintr-un living si o bucatarie deschisa, cu un balcon mare si frumos, cu vedere la ocean. Doua dormitoare, unul matrimonial cu baie mare cu vana si dus, celalalt dormitor mai mic, dar cu pat dublu in care s-a lafait Silvia, cu o baie micuta cu dus, dar excelenta pentru ea.
Am avut internet wifi, televizor satelit si am apucat sa vedem si cateva filme, dvd daca voiam. TV in ambele dormitoare, dar pe astea nu le-am folosit. Dulapuri incapatoare, absolut tot confortul necesar.

In plus, e prima data cand inchiriem privat si avem curatenie ca la hotel. Cu schimbat prosoape, asternuturi, aranjat paturile zi de zi. Micul dejun il luam acasa, vasele le spalam eu dar le gaseam puse la loc in fiecare zi. O singura zi nu am mai apucat sa spal vasele si le-am gasit spalate si puse la loc. Intr-o zi ne-a prins acasa femeia ce facea curat si m-a intrebat daca avem haine de spalat. Le-am primit inapoi aranjate frumos, fara nicio taxa extra. Totul absolut impecabil.

La etajul de deasupra locuieste gazda cu familia ei.

Gazda (impreuna cu sotul ei) are trei restaurante pe plaja care se vede din balcon, am fost si am mancat si noi acolo de cateva ori. Descrierea lor aici .

Si cu asta, prezentarea a fost facuta, e randul fotografiilor sa vorbeasca. Privelistea din balcon, si o panorama din balcon. Mai multe, in postarea urmatoare.