joi, 30 ianuarie 2014

India-planuri de drum, introducere (2)

Viza Ca sa intri in India, ca ceatean suedez (dar si ca cetatean roman) ai nevoie de viza. Viza ce se obtine de la ambasada Indiei. E un formular lung si lat de completat online, in care te intreaba si de bunici, pe care il scoti apoi la imprimanta. Il trimiti impreuna cu pasaportul si o fotografie (lipita pe formular), alaturi de un plic autoadresat, la ambasada si in cateva zile ai viza in pasaport. Desigur dupa ce platesti si taxa, care e in jur de 600 de coroane de persoana.

Vaccinuri, igiena Toate sfaturile citite sunt provaccinare inainte de calatoria in India. DAR depinde de cat de mult stai, unde mergi, daca stai preponderent in orase sau la tara, etc. Am gasit informatii in suedeza ca vaccinarea nu e musai daca stai mai putin de o luna si nu calatoresti mult. Vaccinurile recomandate sunt Hepatita A, hepatita B, antipolio, antitetanos, antidifterie, anti febra tifoida, tratament preventiv de malaria si eventual holera. Dar aceleasi recomandari sunt si pentru Thailanda unde am fost nevaccinati.
Toti 4 suntem vaccinati anti hepatita B. Eu am avut hepatita A in copilarie, Diana a facut vaccinul inainte de calatorie. In rest n-am facut alte vaccinuri. Am considerat ca stam putin si ca nu umblam in locuri periculoase. Dar asta tine de fiecare, cum simte ca trebuie sa se protejeze.
Igiena: am dus de acasa flacoane mici de dezinfectant, am cumparat apoi si in India. Se gasesc la orice farmacie, care la randul ei se gaseste din 2 in 2 metri, nu exagerez. Ne-am dezinfectat cat de des am crezut ca e nevoie, in special dupa ce umblam cu bani, inainte de a manca ceva, etc.

Ce sa nu lipseasca din bagaj Dupa experienta noastra, daca mergeti iarna nu are cum sa va lipseasca hainele groase. Sunt absolut necesare daca mergeti in nordul Indiei. Altfel nu.
O lanterna, noi am avut lanterne la mobile. Se ia des curentul si chiar daca noi n-am patit sa ramanem fara curent, nu se stie niciodata.
Daca mergeti la plaja, creme de plaja desigur, palarii de soare si haine subtiri dar lejere. Nu stramte, pe corp. Nu va puneti multe lucruri in bagaje, veti cumpara lucruri acolo si riscati sa nu aveti unde le pune.

Reguli ce nu le-am respectat Nu de la inceput, dar dupa cateva zile si mai ales in Goa, la restaurantul unde mancam zi de zi si am vazut ca e totul OK, desi nu pricepeam cum, caci era un restaurant pe plaja, cu o bucatarie pe care nu vreau sa stiu cum arata, am lasat garda incet incet jos si ne-am permis:
-sa nu mai stergem paharele si tacamurile cu spirt si apoi deloc
-sa bem din pahare
-sa bem bauturi cu gheata
-sa bem sucuri naturale, facute pe loc de ei
-sa mancam pui
-sa mancam salata
-sa mancam in general carne, de orice fel
In rest, nu am indraznit sa facem astea, am fost foarte precauti si in primele zile am mancat numai vegetarian, legume numai gatite, am dezinfectat tacamurile, paharele, etc. Desi am baut lassi adus direct in pahar si a fost OK, in prima zi.
In primele zile, in Delhi ne-am spalat pe dinti numai cu apa imbuteliata. Apoi am uitat de ea si am folosit apa de la robinet. In Thailanda nu am avut deloc retineri de genul asta. La dus aveam grija sa nu inghitim apa. Era dus si pe plaja, la fel faceam si acolo.
Am mancat mancare pe tren. Calatorind la clasa superioara, mancarea intra in bilet. Era delicioasa, servita de oameni angajati acolo. Din pacate mie mi-a fost rau in acea zi, de buna dimineata. Nu de la mancare ci de la tren, mergea cu viteza si se scutura si n-am putut sa mananc nimic. Restul au mancat, au laudat mancarea (aici era mai picanta putin, dar nu exagerat) si au primit chiar si inghetata la cina.

Mancarea Cum am scris, la inceput am mancat numai vegetarian. In New Delhi si in Agra. Am avut noroc de mancare deloc iute, desi am citit ca asa ceva nu gasesti in India :). Deci iar noroc? :)
In Goa am mancat normal, am mancat mult peste si Silvia care nu iubeste pestele deloc a mancat pui si vita.
Apa am baut numai si numai imbuteliata. Apa de la robinet nu e de baut.
Am mancat naan peste tot! E DELICIOS! Un must daca mergeti.

Cam atat despre generalitati. O sa revin cu postari specifice locurilor unde am fost.




Niciun comentariu: