luni, 15 iulie 2013

Bella Italia. Bella Sicilia (1)

In Sicilia am ajuns pe noapte, am trecut cu feribotul de la Reggio di Calabria la Messina. Am avut cazare la un hotel in Catania, un hotel de doua stele, dar cu tot comfortul necesar, plus mic dejun bogat si gustos. Ceea ce a lipsit a fost internetul, nu era nici macar sa cumperi, adica hotelul era total lipsit de asa ceva. Oricum am vazut ca era rar de tot in Sicilia, dar e posibil ca hotelurile de mai mult de 3 stele sa aiba. N-am simtit tare mult lipsa lui insa, am fost tot timpul plecati pe insula, rar am ajuns inainte de ora 22 in camera.

Prima zi am dedicat-o aquapark-ului Etnaland, la dorinta copilului care ne insotea. Am fost si la parcul de zi si la cel de seara, pentru ca asa aveam reducere si era pacat sa ratam ocazia. Ne-am dat in toate toboganele posibile si dorite, de cate ori am vrut, apoi seara a culminat cu ride-urile in montagne russe. Cel mai nebunatic ride a fost The Storm. N-am crezut ca pe masura ce omul imbatraneste, prinde curaj...sau sa ii spunem putina nebunie? Dar am facut-o! Si mi-a placut! Chit ca am tipat tot drumul, sunt niste senzatii pe care nu le poti descrie, dar cei care au fost in asa ceva, vor intelege. Silvia nu avea inaltimea necesara, dar oricum nu voia. Cel mai mult i-a placut in Eldorado, in care am foste de vreo 4-5 ori, am si uitat sirul.

A doua zi am plecat spre Taormina, cu gandul sa vizitam oraselul si apoi sa stam la plaja. Dar drumul ne-a dus nestiut spre un deal unde vazusem niste case. Visam de mult sa vizitez in Italia asa un satuc. A fost o intamplare ca am ajuns in Castelmola, dar asa vin lucrurile frumoase: neplanificate! Pe la jumatatea drumului am oprit sa admiram si fotografiem peisajul ce se vedea inspre mare. Ajunsi sus era cat pe ce sa nu putem plati parcarea, nu aveam marunt pentru automat. Nu vazusem inca satucul, mai era de urcat putin pe jos. Noroc cu niste norvegieni pe care i-am rugat sa ne schimbe bani si am ramas. Ajunsi sus am ramas cu gura cascata! Un satuc perfect, cu stradute inguste, cu o priveliste de-ti lua rasuflarea, cu buticuri mici si cochete de-a lungul strazilor...Pe o strada am ramas furati de imaginile pictate in cateva tablouri, tablouri care ne-au ghidat catre atelierul unui pictor localnic, Pugglita pe numele sau de artist. Ne-au impresionat tare mult tablourile lui, n-am rezistat sa plecam de acolo fara unul. :) Satucul ne-a ramas in suflet, e locul cel mai frumos din Sicilia, dupa noi :).
Dupamasa am fost pe vestita plaja din Taormina. Nu ne-a incantat foarte mult. Cu pietris, era foarte abrupta intrarea in apa, foarte greu de iesit din ea. In plus erau meduze de care toti se fereau, am inotat cu frica. Apa insa era limpede ca si cristalul, dar la fel de limpede am gasit-o pe toate plajele pe care am fost in cele 4 zile din 5. Seara am incheiat-o in Giardini Naxos, am mancat pe malul marii o panini facuta ad-hoc de vanzatoarea de la un market micut si am admirat marea de pe faleza.

Ziua a treia am dedicat-o Siracusei, pe care insa nu am avut rabdare si chef sa o vedem, era o zi foarte calduroasa si voiam relaxare. Ovi insa a intrat in orasul vechi, era curios sa vada cateva locuri de care citisem ca merita vizitate. De acolo am mers in Noto, un oras superb, vestit pentru culoarea galbena a cladirilor. Orasul a fost distrus de un cutremur si bogatii orasului l-au refacut din tuf, o roca de culoare galbuie. Orasul vechi e in sistem baroc, extraordinar de frumos.
Citisem ca in apropiere e rezervatia de la Vendicari unde am gasit o plaja cu nisip fin si o apa limpede si lina, o placere sa stai la plaja si sa te imbaiezi in apa calda a marii. De data asta fara meduze. :)
Am avut si placerea dar si greutatea de a alege dintre zecile de vinuri siciliene de pe rafturi. N-am apucat sa bem acolo ci doar acasa, dar va pot spune ca sunt tare bune!