marți, 26 ianuarie 2010

Egipt in ianuarie, partea a 4-a

Daca credeti ca e usor sa alegi din multitudinea de oferte pe litoralul Marii Rosii, va inselati. Sigur, daca alegi o agentie care iti pune pe tapet cateva resorturi o fi mai usor. Dar noi suntem pasionati sa facem asta singuri, pe net. Cel care s-a ocupat de sortarea ofertelor a fost Ovi. El a citit pareri pe site-uri si site-uri, pe forumuri in diferite limbi ca sa isi formeze o parere cat de cat despre ce inseamna un resort intr-o statiune egipteana, cu all inclusive. Da, noi care am spus raspicat ca nu vom ajunge la un resort de genul asta, iata ca am facut-o! Pentru ca in Egipt nu ai ce alege. Toate statiunile sunt de acest gen. Iar cand mergi cu un copil, nu te poti baza ca intr-o tara despre care nu stii foarte multe si nici nu poti sa afli, iti iei toate precautiile necesare.
Asadar alegerea finala a fost:

Hurghada, 10 zile
Dupa aglomeratia din Cairo, speram la 10 zile de relaxare, liniste si soare. Ei bine, am avut...au fost 10 zile de plaja, soare si iar plaja si iar soare...o bucurie!

Hurghada e un oras pe care noi nu l-am cunoscut. Statiunea e situata departe de oras, la vreo 10 km de el. Adica resortul unde am stat noi, pentru ca statiunea se intinde de la aeroport pana hat aproape de oras, pe km buni. Resoturile sunt imense, cu tot ce vrei in ele, astfel ca nu iti mai vine sa iesi spre un oras aglomerat si sarac, unde nu ai ce vizita. Spatii verzi, curatenie, piscine langa hoteluri, la alegere, marea la cateva minute...Plus ca ziua era scurta, nu mai aveai timp de mers pe undeva. Era liniste, verde, mancarea acolo si marea la fel.

Ce pot sa spun, au trecut cele 10 zile destul de repede, ne-am imbuibat la all inclusive cum nu-mi amintesc sa o fi facut vreodata. Absolut toate trei mesele erau bufet, atat de bogate incat nu poti spune ca era monotonie in felurile servite. Plus de asta mereu schimbau felurile de mancare. Adica era pui, vita, peste sau fructe de mare, cartofi, legume, etc. zilnic, dar mereu gatite in alt fel, incat nu te plictiseai. Iar dulciurile, torturile, foetajele...ceva de neimaginat. Salivez si acum cu gandul la ele... Si asta de 3 ori pe zi...
Restaurantul e mare, foarte curat si aranjat, schimbau fetele de mese de 3 ori pe zi(dimineata erau numai niste tabletturi-sau cum le-o fi zicand la dreptunghirile acelea ce le pui sub farfurii, la pranz tabletturi de panza si la cina fete de mese curate, apretate, cu servete de bumbac frumos aranjate. Farfuriile erau mereu stranse de pe mese in timp ce mancai(cele goale desigur), baietii se miscau rapid, curatau repede mesele dupa altii si erau aranjate pentru alti clienti. Nu s-a intamplat sa nu gasim masa la care sa stam. Surprinzator era bautura alcoolica-bere, vin, gin, etc. dar la cerere de la barman, care insa te servea de cate ori mergeai. Fara numar :). Existau si scaune pentru copii mici, ce mai...restaurant foarte dotat, european sau chiar supereuropean :).
La cazare am primit fiecare cate o bratara de plastic pe mana, care atesta ca suntem cazati acolo, putem manca la restaurant si face baie in piscine. Singura de la hotelul avea apa incalzita, te puteai balaci in voie. Cum temperaturile acum nu depaseau 25-27 de grade, nu puteai sa faci baie intr-o piscina la 18 grade, asadar piscina noastra era tare dorita. Alaturi de piscina, 4 tobogane mari si incolacite, pentru distractie. Era un resort mare, cu vreo 4 hoteluri unde puteam merge le piscine, la restaurante...In plus existau un restaurant chinezesc si unul italian, la care mancai la cina insa cu rezervare anterioara. Noi am fost la cel chinezesc o data, foarte bun, cu nenea chinezul care pregatea mancarea in fata ta. La cel italian nu am mai dorit, mancam pizza la pranz pe plaja...:).
Ei bine, aici bacsisul se punea in cutii la intrare, daca doreai...pentru baietii din sala sau pentru bucatari. Daca doreai sa fii servit la masa cu bautura de la bar de baietii din sala, le dadeai personal ceva. Si erau numai un zambet :). Amabili, draguti, mereu iti spuneau sa astepti ca aduc alta tava cu mancare neinceputa, chiar daca pe tava mai era mancare...mancarea foarte gustoasa...ce mai, numai la superlativ pot vorbi de aspectul asta.
Pentru ca hotelul nostru nu era pe malul marii, faceam cam 10 minute pana acolo, aveam zona de plaja unde puteam sta, pe sezlonguri ca in poze. Tot inclus in pret. Sigur ca erau si acolo baieti care te acostau sa te duca ei la saltele, dar daca stiati sa ii eviti, te asezai singur. Veneau sa goleasca scrumiere, sa adune pahare lasate de turisti. Cum ziceam, la hotelurile de pe plaja noi nu aveam acces sa mancam si ca sa nu facem drum pana la hotelul nostru, era o terasa unde ni se aducea mancare. Nu atat de bogata ca la hotel, dar OK avand in vedere ca parca nu faceam altceva decat sa mancam si sa stam la soare. Abia mancam de mic dejun ca venea pranzul...si apoi cina...eram deja satui numai la gandul ca iar mergem la masa :).

Oferta de activitati foarte bogata: plimbari cu hidrobicicleta, cu o hidro cu fundul transparent ca sa vezi pestii colorati, puteai sa te plimbi pe faleza inalta de unde vedeai pestii, zbor cu parasuta, mers cu banana, cu schiuri de apa, cu submarine cu fundul transparent prin care se vad pesti si corali, etc...toate nebuniile alea de mare. Cel mai deosebit era snorklingul si scuba diving. Ovi a avut un tzel in concediul asta, sa faca ccc cursurile de diving insa nu a mers. A fost la testul gratuit, unde incercai daca poti sa stai sub apa si sa respiri prin tub si desi in America facuse treaba asta, acum i-a intrat apa in casca...cica din cauza mustatii. Si a renuntat. Nu la mustata :)) ci la cursuri. Erau si cam scumpe si are posibilitatea sa le faca si aici pe Gotland, va incerca aici.
Singura excursie pe care am facut-o a fost o zi cu vaporasul pe mare. Oprire la doua insule de corali pentru snorkling si o insula frumoasa care se numeste Insula Paradisului, unde apa era incredibil de albastra si nisipul de un alb-auriu si fin. Acolo am indraznit si eu sa incerc snorklingul, pentru prima data in viata mea si mi-a placut. E nasol pana te obisnuiesti cu capul in apa(eu care urasc asta!) , dar mai greu e sa respiri numai pe gura prin tub. Nu m-am putut indeparta de mal, imi intra si mie apa in casca(desi nu am mustata :))) si trebuia sa ma tot opresc sa o scot. Nu puteam face asta decat daca stateam in picioare, sunt incepatoare cum va spuneam...:). Dar am vazut pesti inotand in jurul meu si e ceva deosebit sa ii vezi la nivelul tau, in apa...pana m-am speriat de niste pesti lungi si subtiri care aratau ca niste serpi :)). Plus ca am avut un ghinion nemaipomenit, in ziua in care am fost noi a fost singura zi cu vant si nori si era cam rece cand ieseai din apa...in apa era insa cald, dar te infrigurai dupa o vreme. Deh, atat a fost scurta mea experienta in snorkling...
Ovi insa a fost pe toate trei insulele, a fost superb spune el.

Serile desi pareau a fi monotone, s-au dovedit a fi pline de viata. De asta nici nu am simtit nevoia sa iesim din resort. La ora 20.30 incepea in amfiteatrul resortului progamul pentru copii. Aveau animatoare de cateva limbi(rusa, poloneza si germana, astia erau turistii preponderenti) si cu copiii adunati pe scena cantau si dansau dupa o banda, aceeasi in fiecare seara dar cu cantecele in mai multe limbi. A invatat si Silvia cateva cantecele in germana. Eh, am un copil timid si nedezlipit inca de fustele mamei si desi am insistat seara de seara sa mergem pe scena(nu as fi lasat-o singura daca nu voia) nu am reusit sa o conving. Asa ca noi stateam cocotati sus de tot in amfiteatru si cantam de acolo. De pe scaune. Dupa programul cu copiii, la ora 21.15 incepea in fiecare seara cate un show. Prima seara am prins un show de echilibristica, apoi au fost facute de animatorii locali(tineri care intretineau lumea la piscine sau pe plaja cu aerobic, gimnastica in apa sau jocuri pe plaja(volei, fotbal sau ceva joc cu bile), sau ii invatau pe europeni sa danseze belly). Da, totul la all inclusive! Fara nici un banutz in plus. Show-rile au fost unele mai penibile, in general erau de ras...dar au fost si cateva mai simpatice. Oricum, Silvia radea de se prapadea la glumele lor putin deocheate, noroc ca nu pricepe copilul prea multe...Erau cluburi, discoteci, baruri...insa noi nu le-am frecventat, nu stiu nimic despre ele...

Puteti sa vedeti/cititi aici mai multe, e site-ul resortului. Si e foarte bine realizat. Sunt multe de spus inca despre facilitati dar mi-e teama ca va plictisesc. Daca sunt doritori de mai multe informatii, le stau la dispozitie.

Inca ceva ce mie mi se pare destul de important: e un resort unde trag multi rusi, nemti, polonezi si cativa britanici. Nu am gasit nici un roman sau suedez pe acolo. O familie de norvegieni rataciti doar. Toata lumea vorbea in rusa...toti chelnerii se adresau prima data in rusa, abia apoi cand le spuneam ca nu stim rusa o dadeau pe engleza...turistii ni se adresau direct in rusa, am patit-o de cateva ori, fara sa se gandeasca ccc ca nu suntem rusi...ce mai, toti erau rusi acolo! :) Nuuu, dar majoritatea...
Dezavantaje: turisti foarte galagiosi. E poate si vina "hotelului" pentru asta. Pe scurt...hotelul nu are nicaieri covoare...nici macar in camera. Totul e gresie pe care tocurile pantofilor femeiesti se auzeau extraordinar de bine, atat la 5 dimineata cat si la 12 noaptea :(. Apoi din aceleasi motive, de inexistenta unor materiale care sa absoarba galagia, se vorbea cu voce tare pe coridoare la aceleasi ore imposibile. Peretii rezonau intr-un hal fara de hal incat credeai ca vorbesc langa urechea ta. Plus usile trantite. Zau asa, noi am incercat sa le trantim, sa vedem cum e...nu am reusit! Nu stiu nici acum cum reuseau altii sa le tranteasca asa...
Plus doua incidente nocturne...un grup de rusi si rusoaice care si-au gasit sa vb cu voce foarte tare in balcon, la 4 noaptea. Daca va uitati la poze, curtea aceea interioara avea aceeasi rezonanta imposibila. Cand a sunat Ovi la receptie, receptionerul stia...sunasera si altii. Dar a durat o ora!!! pana s-au/i-au linistit. Intr-o alta noapte un englez beat, tot in balcon, facea scandal. Lui singur...se enerva si ambala pana a inceput sa sparga pahare de gresia din curte. Politistii egipteni se uitau la el. Pe bune...erau 3 bucati si se uitau la el...pana a iesit din camera un compatriot al scandalagiului(noi eram pe balcon si priveam scena)-pe care il stiam ca e britanic, il auzisem vb la restaurant-si s-a dus frumos la el, nu stiu ce i-a vorbit, dar cert e ca englezul s-a potolit...Atunci m-am gandit oare cum ar face fata politistii aceia unui atac????
Ciudatenii: Tantarii erau starpiti cu gaze de esapament! Imputeau in fiecare seara aerul cu caze de esapament puturoase de nu puteai respira...si nici tantarii nu erau omorati din pacate...:((. Noroc ca dormeam cu balconul inchis...
Resortul nu era departe de aeroport...relativ spun acum. Sau mai degraba de pista de aterizare...Toate avioanele aterizau pe deasupra hotelului, foarte jos...probabil si din cauza curtii interioare era zgomotul mai accentuat. Ne trezeau dimineata devreme, pe la 6...

Sfat: nu acceptati ofertele agentiilor de turism de la hoteluri din prima. Mergeti mai intai la plaja , studiati ofertele localnicilor. Sigur veti gasi oferte mai ieftine. Iar pentru Cairo, Luxor si alte destinatii mai indepartate, studiati oferta agentilor locali, din oras. Noi n-am mai apucat, asta era ideea...dar ne-am lasat pe tanjeala. Voiam sa vedem Luxorul...

Va las in compania fotografiilor...

In aeroport in Cairo, la plecare spre Hurghada:

Curtea interioara, dimineata:

Vedem Marea Rosie pentru prima oara:

Desene pe nisip:

Vaporasul cu care vom merge si noi:

Seara in resort. Din balcon:

Pe hol:

Afara:

La show:

Lobby-ul hotelului:
Intrarea in lobby:
Ziua pe vaporas, la snorkling si pe insula:

Ni se pregateste pranzul:

Lectii de filmat:

La snorkling, prima insula de corali:

Insula Paradisului:

Eu cu tata l-am facut:
Ovi e in fundal punandu-si echipamentul de snorkling. Eu nu am poza echipata, erau ocupati cu constructia, au uitat de mine...:(

Freza noua facuta la un salon:

Citesc:

Sculpturi in bostan:

Marea si insule de sus:

Desertul:

Totusi per total a fost bine, ne-am relaxat la soare si mare calda, am uitat de iarna de acasa am fost numai noi cu noi, impeuna...fara tv, internet, telefoane. Am citit, ne-am relaxat, ne-am jucat, ne-am distrat. Dar ne-am dorit din suflet sa revenim la noi acasa...ne-a fost pur si simplu dor. Ceea ce nu am simtit cred niciodata in vreun concediu.

Nu pot sa spun ca a fost o vacanta de exceptie, dar asa cu bune si rele, balanta inclina spre lucruri pozitive. La un pret infim(280 de euro pentru noi 3, timp de 10 zile cu tot ce am scris mai sus inclus!) nu cred ca poti gasi altundeva decat in tarile astea sarace, dar care au dezvoltat turismul extraordinar. E singura lor sursa de venit si daca mergeti sa vedeti cum in mijlocul desertului au reusit sa faca resorturile astea in cca 20 de ani(Hurghada e o statiune noua) unde lucreaza mii de egipteni...cum au grija de spatiile acelea verzi cu grija, stropindu-le in fiecare seara, sunt sigura ca va va uimi si pe voi. Daca as mai merge? Da, cu siguranta...probabil in Sharm el Sheik sa vedem cum e si acolo. Sau intr-o croaziera pe Nil. Dar peste cativa ani, cand mai vedem si altceva. E ceva deosebit sa vezi alte culturi la ei acasa, sa ii vezi traind asa cum vor ei, simplu, cu credinta mai presus de orice. E o chestie care te imbogateste. Nu, nu va uitati la buzunare :).

Ah da, un ultim sfat. Daca trebuie vreodata sa zburati cu Egipt Air, luati-va precautiile de rigoare. Minim 6 ore diferenta intre alte zboruri. Altfel riscati sa le pierdeti. O companie aeriana mai neserioasa nu am intalnit niciodata...
Daca la dus am ajuns cu o intarziere de 4 ore, nu a fost nici o problema. La intors insa, din Cairo luam avion spre Zurich. Intarzierea de 2 ore era sa ne pericliteze legatura. De fapt au redeschis check in dupa ce am mers sa vb cu ei, caci il inchisesera...apoi au durat verificarile atat de mult, incat am fugit la gate. S-a terminat cu bine, dar cu stres. Stiu, si alte companii au probleme, avioanele intarzie...dar felul in care trateaza Egipt Air problema e...problema. In Hurghada au anuntat cu 5 minute iainte intarzierea. Trecuse cu 15 minute ora de decolare reprogramata, cand au binevoit sa ne urce in avion. Fara sa mai afiseze nimic, fara sa anunte nimic...nu mai stiam cand plecam...apoi fara scuze, fara nimic absolut...in fine, am plecat. Zau ca mi-a fost dor de corectitudinea si amabilitatea europeana...asa de fatada cum o fi ea...