marți, 26 iulie 2011

vacanta 2011-drumul spre Ro. Spis Castle

Cum v-ati obisnuit probabil, cei care cititi acest blog de la inceput, am facut un nou drum Suedia-Romania cu masina. De fiecare data am ales alta varianta de drum, avem din fericire de unde alege si experimenta. Parerea mea personala este ca varianta aleasa in acest an a fost cea mai lejera. Mai putin de condus cu masina, desi prin zone fara autostrazi(prin Polonia si Slovacia sunt in lucru in zonele respective, posibil ca in cativa ani sa facem doua zile pana acasa :)), am circulat mai lejer, fara stres.

Prima zi chiar a fost lejera, daca nu am fi stat pe insula ci undeva in jumatea sudica a Suediei, prima zi ar fi fost de fapt prima noapte. Asa insa, pentru ca depindem mereu de drumul spre continent de feribot si singurul feribot disponibil ca sa ajungem la ora 19 in Karlskrona, a fost la 7 dimineata. Numai bine pentru cateva ore in Kalmar, menite sa le arat alor mei locuinta mea studenteasca si sa dam o raita in Ikea, sa pranzim si sa plecam mai departe. Practic in prima zi am facut 160 km, distanta din Oskarshamn pana in Karlskrona, daca e sa socotim drumul rulat de masina.

In Karlskrona ne-am urcat pe vaporul Stenaline spre Gdynia in Polonia, vapor pe care am dormit pana dimineata la ora 8 cand vaporul a acostat in portul polonez. Vaporul elegant, imens, plin de calatori, cu restaurante la care iti faceai rezervare inainte si cu dame gatite de cina, cu tocuri inalte si fuste stramte si scurte. Noi am fost doar admiratori. :) Am dat o tura pe la duty free, am vizitat vaporul ca sa vedem si noi cu ce "se mananca" si am mers la culcare. Cabina oarecum stramta pentru 4 persoane dar cu paturi destul de late. Am dormit bine si dimineata ne-am trezit gata de aventurile pe sosele. De acum aveam sa mergem vreo 500 de km pana in Slovacia, unde urma sa innoptam. Am ajuns cu bine, am revazut drumuri cunoscute si locurile dragi din Tatra . De aici si pana acasa era putin, mai putin de 400 km si puteam ajunge dupamasa.

Insa ne-am amintit ca drumul trece pe langa castelul Spis, un loc in care ne doream sa ajungem la un moment dat...































Asadar am ajuns din nou pe noapte in Ro, dar fara regrete, pentru ca am vizitat un loc minunat. In plus, am facut un ocol in Ungaria, la Tokaj de unde am luat renumitul vin de la producatorii locali. Locuri de interes pentru cei ce ajung vreodata prin aceste zone.

Niciun comentariu: